Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 13 von 198
Zurück zur Trefferliste

Youth experiences of racism and family ethnic-racial socialization in Germany

  • In 1988 the youth-led movement "Schools without racism, schools with courage" was established in Belgium and quickly spread throughout Europe. German schools adopted this movement in 1995. Decades later, racism is not yet a strong developmental science research topic for studies of youth in Germany and Europe. In this commentary we argue that it should be. With increasing hate crimes and harassment, there is also a need to understand how families are socializing young people to be prepared for, cope with, resist, and disrupt racism. This type of ethnic-racial socialization affects important developmental processes-adolescent ethnic-racial identity development and intergroup and institutional understanding and relations-and requires a more prominent place of study in a migration-diverse Germany. Studying these issues in this particular sociohistorical context will also contribute to a more context-specific understanding of youth experiences of racism.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Linda P. JuangORCiDGND, Miriam SchwarzenthalORCiDGND, Tuğçe AralORCiD, Sharleen Pevec-ZimmerORCiD
DOI:https://doi.org/10.1002/icd.2301
ISSN:1522-7219
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Infant and child development : an international journal of research
Untertitel (Englisch):What we (don't) know
Verlag:Wiley
Verlagsort:New York
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:10.02.2022
Erscheinungsjahr:2022
Datum der Freischaltung:05.01.2023
Freies Schlagwort / Tag:Germany; adolescence; family ethnic-racial socialization; racism
Band:31
Ausgabe:1
Aufsatznummer:e2301
Seitenanzahl:14
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department für Inklusionspädagogik
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access / Hybrid Open-Access
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY-NC-ND - Namensnennung, nicht kommerziell, keine Bearbeitungen 4.0 International
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.