• Treffer 2 von 3
Zurück zur Trefferliste

Impact assessment of a MOOC platform

  • In 2020, the project “iMooX – The MOOC Platform as a Service for all Austrian Universities” was launched. It is co-financed by the Austrian Ministry of Education, Science and Research. After half of the funding period, the project management wants to assess and share results and outcomes but also address (potential) additional “impacts” of the MOOC platform. Building upon work on OER impact assessment, this contribution describes in detail how the specific iMooX.at approach of impact measurement was developed. Literature review, stakeholder analysis, and problem-based interviews were the base for developing a questionnaire addressing the defined key stakeholder “MOOC creators”. The article also presents the survey results in English for the first time but focuses more on the development, strengths, and weaknesses of the selected methods. The article is seen as a contribution to the further development of impact assessment for MOOC platforms.

Volltext Dateien herunterladen

  • SHA-512:6628a0917dc24a7f7be34951662f41109d064915c57f48f76eec7391c45e51c9cc75940984775d62b95c9c739b515eff3009f88310f207aab135c20a64a9d4fb

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Martin EbnerORCiDGND, Sarah EdelsbrunnerORCiD, Katharina Hohla-Sejkora, Bettina MairORCiD, Sandra SchönORCiDGND, Silvia LippORCiD, Iris Steinkellner, Ivana Stojcevic, Charlotte ZwiauerGND
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-624222
DOI:https://doi.org/10.25932/publishup-62422
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):EMOOCs 2023 : Post-Covid Prospects for Massive Open Online Courses - Boost or Backlash?
Untertitel (Englisch):considerations, development, and results
Verlag:Universitätsverlag Potsdam
Verlagsort:Potsdam
Herausgeber*in(nen):Christoph Meinel, Stefanie Schweiger, Thomas Staubitz, Robert Conrad, Carlos Alario Hoyos, Martin Ebner, Susanna Sancassani, Agnieszka Żur, Christian Friedl, Sherif Halawa, Dilrukshi Gamage, Jeffrey Scott, May Kristine Jonson Carlon, Yves Deville, Michael Gaebel, Carlos Delgado Kloos, Karen von Schmieden
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:14.11.2023
Erscheinungsjahr:2023
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Veröffentlichende Institution:Universitätsverlag Potsdam
Datum der Freischaltung:01.02.2024
Freies Schlagwort / Tag:Digitale Bildung; Kursdesign; MOOC; Micro Degree; Online-Lehre; Onlinekurs; Onlinekurs-Produktion
digital education; e-learning; micro degree; micro-credential; online course creation; online course design; online teaching
Seitenanzahl:16
Erste Seite:171
Letzte Seite:186
RVK - Regensburger Verbundklassifikation:ST 670
Organisationseinheiten:Digital Engineering Fakultät / Hasso-Plattner-Institut für Digital Engineering GmbH
DDC-Klassifikation:0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Universitätsverlag Potsdam
Open Access / Gold Open-Access
Sammlung(en):Universität Potsdam / Sammelwerke (nicht fortlaufend) / EMOOCs 2023 / Beiträge
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.