• Treffer 3 von 23
Zurück zur Trefferliste

Inflectional morphology in bilingual language processing

  • This study addresses the question of how age of acquisition (AoA) affects grammatical processing, specifically with respect to inflectional morphology, in bilinguals. We examined experimental data of more than 100 participants from the Russian/German community in Berlin, all of whom acquired Russian from birth and German at different ages. Using the cross-modal lexical priming technique, we investigated stem allomorphs of German verbs that encode multiple morphosyntactic features. The results revealed a striking AoA modulation of observed priming patterns, indicating efficient access to morphosyntactic features for early AoAs and a gradual decline with increasing AoAs. In addition, we found a discontinuity in the function relating AoA to morphosyntactic feature access, suggesting a sensitive period for the development of morphosyntax.

Volltext Dateien herunterladen

  • phr659.pdfeng
    (2144KB)

    SHA-1: af68fdabbe35a5f0e69b81c1b24433d9087c7eee

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Sina BoschGND, Joao Marques VeríssimoORCiDGND, Harald ClahsenORCiDGND
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-433371
DOI:https://doi.org/10.25932/publishup-43337
ISSN:1866-8364
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Postprints der Universität Potsdam Humanwissenschaftliche Reihe
Untertitel (Englisch):an age-of-acquisition study
Schriftenreihe (Bandnummer):Zweitveröffentlichungen der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe (569)
Publikationstyp:Postprint
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:23.10.2019
Erscheinungsjahr:2019
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:23.10.2019
Freies Schlagwort / Tag:2nd-language grammar; L1; L2; adjectives; critical-period; lexicon
Ausgabe:569
Seitenanzahl:23
Erste Seite:339
Letzte Seite:360
Quelle:Language Acquisition 26 (2019) 3, S. 339–360 DOI: 10.1080/10489223.2019.1570204
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
4 Sprache / 40 Sprache / 400 Sprache
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access
Fördermittelquelle:Taylor & Francis Open Access Agreement
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY-NC-ND - Namensnennung, nicht kommerziell, keine Bearbeitungen 4.0 International
Externe Anmerkung:Bibliographieeintrag der Originalveröffentlichung/Quelle
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.