• Treffer 2 von 2
Zurück zur Trefferliste

MOOC Monetization Changes and Completion Rates

  • Massive Open Online Courses (MOOCs) offer online courses at low cost for anyone with an internet access. At its early days, the MOOC movement raised the flag of democratizing education, but soon enough, this utopian idea collided with the need to find sustainable business models. Moving from open access to a new financially sustainable certification and monetization policy in December 2015 we aim at this change-point and observe the completion rates before and after this monetary change. In this study we investigate the impact of the change on learners from countries of different development status. Our findings suggest that this change has lowered the completion rates among learners from developing countries, increasing gaps that already existed between global learners from countries of low and high development status. This suggests that more inclusive monetization policies may help MOOCs benefits to spread more equally among global learners.

Volltext Dateien herunterladen

  • SHA-512:fd74c74c5b0d195cb8394d197338c2b5377b0701ea2f65dcf6636e8b140f18f20700165ee985d32b6f88a5ea1dfd11251c15a3ab10614798d487bb7fdb8ef32a

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Sa’ar Karp Gershon, José A. Ruipérez-Valiente, Giora Alexandron
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-517189
DOI:https://doi.org/10.25932/publishup-51718
ISBN:978-3-86956-512-5
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):EMOOCs 2021
Untertitel (Englisch):Are Learners from Countries of Different Development Status Equally Affected?
Verlag:Universitätsverlag Potsdam
Verlagsort:Potsdam
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:30.06.2021
Erscheinungsjahr:2021
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Veröffentlichende Institution:Universitätsverlag Potsdam
Datum der Freischaltung:22.09.2021
Band:2021
Seitenanzahl:11
Erste Seite:169
Letzte Seite:179
RVK - Regensburger Verbundklassifikation:ST 670
Organisationseinheiten:Digital Engineering Fakultät / Hasso-Plattner-Institut für Digital Engineering GmbH
DDC-Klassifikation:0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 004 Datenverarbeitung; Informatik
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Universitätsverlag Potsdam
Open Access / Gold Open-Access
Sammlung(en):Universität Potsdam / Sammelwerke (nicht fortlaufend) / EMOOCs 2021 / Beiträge
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.