What Drives Enrollment in Massive Open Online Courses?
- The goal of this paper is to study the demand factors driving enrollment in massive open online courses. Using course level data from a French MOOC platform, we study the course, teacher and institution related characteristics that influence the enrollment decision of students, in a setting where enrollment is open to all students without administrative barriers. Coverage from social and traditional media done around the course is a key driver. In addition, the language of instruction and the (estimated) amount of work needed to complete the course also have a significant impact. The data also suggests that the presence of same-side externalities is limited. Finally, preferences of national and of international students tend to differ on several dimensions.
Verfasserangaben: | Julien Jacqmin |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:kobv:517-opus4-516899 |
DOI: | https://doi.org/10.25932/publishup-51689 |
ISBN: | 978-3-86956-512-5 |
Titel des übergeordneten Werks (Englisch): | EMOOCs 2021 |
Untertitel (Englisch): | Evidences from a French MOOC Platform |
Verlag: | Universitätsverlag Potsdam |
Verlagsort: | Potsdam |
Publikationstyp: | Wissenschaftlicher Artikel |
Sprache: | Englisch |
Datum der Erstveröffentlichung: | 30.06.2021 |
Erscheinungsjahr: | 2021 |
Veröffentlichende Institution: | Universität Potsdam |
Veröffentlichende Institution: | Universitätsverlag Potsdam |
Datum der Freischaltung: | 20.09.2021 |
Band: | 2021 |
Seitenanzahl: | 16 |
Erste Seite: | 1 |
Letzte Seite: | 16 |
RVK - Regensburger Verbundklassifikation: | ST 670 |
Organisationseinheiten: | Digital Engineering Fakultät / Hasso-Plattner-Institut für Digital Engineering GmbH |
DDC-Klassifikation: | 0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 004 Datenverarbeitung; Informatik |
Peer Review: | Referiert |
Publikationsweg: | Universitätsverlag Potsdam |
Open Access / Gold Open-Access | |
Sammlung(en): | Universität Potsdam / Sammelwerke (nicht fortlaufend) / EMOOCs 2021 / Beiträge |
Lizenz (Deutsch): | CC-BY - Namensnennung 4.0 International |