• Treffer 68 von 558
Zurück zur Trefferliste

Evaluating OERs in Museum Education Context

  • This paper aims to present the results of a higher education experience promoted by the research centres INTELLECT (University of Modena and Reggio Emilia) and CDM (University of Roma Tre), as part of difference master’s degrees programme of the academic years 2018/2019, 2019/2020, and 2020/2021. Through different online activities, 37 students attended and evaluated a MOOC on museum education content, such promoting their professionals and transverse skills, such as critical thinking, and developing their knowledge relative to OERs, within culture and heritage education contexts. Moreover, results from the online evaluation activities support the implementation of the MOOC in a collaborative way: during the academic years, evaluation data have been used by researcher to make changes to the course modules, thus realizing a more effective online path from and educational point of view.

Volltext Dateien herunterladen

  • SHA-512:79514cfca85ceead16f6505dde3406807cc107a9aecb4cffd1e4cbc24b1bb4fe852162ccd1640142e62d0a762025274aca2b3d8afc6d99a24a1e1f7ab7c41388

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Antonella Poce, Maria Rosaria Re, Mara Valente
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-517178
DOI:https://doi.org/10.25932/publishup-51717
ISBN:978-3-86956-512-5
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):EMOOCs 2021
Untertitel (Englisch):A Collaborative Online Experience
Verlag:Universitätsverlag Potsdam
Verlagsort:Potsdam
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:30.06.2021
Erscheinungsjahr:2021
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Veröffentlichende Institution:Universitätsverlag Potsdam
Datum der Freischaltung:22.09.2021
Band:2021
Seitenanzahl:10
Erste Seite:159
Letzte Seite:168
RVK - Regensburger Verbundklassifikation:ST 670
Organisationseinheiten:Digital Engineering Fakultät / Hasso-Plattner-Institut für Digital Engineering GmbH
DDC-Klassifikation:0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 004 Datenverarbeitung; Informatik
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Universitätsverlag Potsdam
Open Access / Gold Open-Access
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.