Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 47 von 56
Zurück zur Trefferliste

The "Bachelor Project"

  • One of the challenges of educating the next generation of computer scientists is to teach them to become team players, that are able to communicate and interact not only with different IT systems, but also with coworkers and customers with a non-it background. The “bachelor project” is a project based on team work and a close collaboration with selected industry partners. The authors hosted some of the teams since spring term 2014/15. In the paper at hand we explain and discuss this concept and evaluate its success based on students' evaluation and reports. Furthermore, the technology-stack that has been used by the teams is evaluated to understand how self-organized students in IT-related projects work. We will show that and why the bachelor is the most successful educational format in the perception of the students and how this positive results can be improved by the mentors.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Jan RenzORCiDGND, Christoph MeinelORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1109/EDUCON.2019.8725140
ISBN:978-1-5386-9506-7
ISSN:2165-9567
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):2019 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)
Untertitel (Englisch):Project Based Computer Science Education
Verlag:IEEE
Verlagsort:New York
Publikationstyp:Sonstiges
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2019
Erscheinungsjahr:2019
Datum der Freischaltung:06.05.2021
Freies Schlagwort / Tag:bachelor project; computer science education; project based learning
Seitenanzahl:8
Erste Seite:580
Letzte Seite:587
Organisationseinheiten:Digital Engineering Fakultät / Hasso-Plattner-Institut für Digital Engineering GmbH
DDC-Klassifikation:0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.