• Treffer 2 von 3
Zurück zur Trefferliste

Assessing metacognition of grade 2 and grade 4 students using an adaptation of multi-method interview approach during mathematics problem-solving

  • The important role that metacognition plays as a predictor for student mathematical learning and for mathematical problem-solving, has been extensively documented. But only recently has attention turned to primary grades, and more research is needed at this level. The goals of this paper are threefold: (1) to present metacognitive framework during mathematics problem-solving, (2) to describe their multi-method interview approach developed to study student mathematical metacognition, and (3) to empirically evaluate the utility of their model and the adaptation of their approach in the context of grade 2 and grade 4 mathematics problem-solving. The results are discussed not only with regard to further development of the adapted multi-method interview approach, but also with regard to their theoretical and practical implications.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Ana KuzleORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1007/s13394-017-0227-1
ISSN:1033-2170
ISSN:2211-050X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Mathematics Education Research Journal
Verlag:Springer
Verlagsort:Dordrecht
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:13.11.2018
Erscheinungsjahr:2018
Datum der Freischaltung:24.11.2021
Freies Schlagwort / Tag:Elementary school students; Mathematics problem-solving; Metacognition; Multi-method interview approach
Band:30
Ausgabe:2
Seitenanzahl:23
Erste Seite:185
Letzte Seite:207
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Grundschulpädagogik
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
5 Naturwissenschaften und Mathematik / 51 Mathematik / 510 Mathematik
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.