• Treffer 1 von 6
Zurück zur Trefferliste

User experience (UX) in business, management, and psychology

  • User Experience (UX) describes the holistic experience of a user before, during, and after interaction with a platform, product, or service. UX adds value and attraction to their sole functionality and is therefore highly relevant for firms. The increased interest in UX has produced a vast amount of scholarly research since 1983. The research field is, therefore, complex and scattered. Conducting a bibliometric analysis, we aim at structuring the field quantitatively and rather abstractly. We employed citation analyses, co-citation analyses, and content analyses to evaluate productivity and impact of extant research. We suggest that future research should focus more on business and management related topics.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Laura Luther, Victor TiberiusORCiDGND, Alexander BremORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.3390/mti4020018
ISSN:2414-4088
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Multimodal technologies and interaction : open access journal
Untertitel (Englisch):a bibliometric mapping of the current state of research
Verlag:MDPI
Verlagsort:Basel
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:16.05.2020
Erscheinungsjahr:2020
Datum der Freischaltung:26.09.2023
Freies Schlagwort / Tag:UX; bibliometric analysis; citation analysis; co-citation analysis; co-occurrence analysis; user experience
Band:4
Ausgabe:2
Aufsatznummer:18
Seitenanzahl:19
Organisationseinheiten:Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Informatik und Computational Science
DDC-Klassifikation:0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke
0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 004 Datenverarbeitung; Informatik
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access / Gold Open-Access
DOAJ gelistet
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.