• Treffer 1 von 1
Zurück zur Trefferliste

Feeling Half-Half?

  • Growing up in multicultural environments, Turkish-heritage individuals in Europe face specific challenges in combining their multiple cultural identities to form a coherent sense of self. Drawing from social identity complexity, this study explores four modes of combining cultural identities and their variation in relational contexts. Problem-centered interviews with Turkish-heritage young adults in Austria revealed the preference for complex, supranational labels, such as multicultural. Furthermore, most participants described varying modes of combining cultural identities over time and across relational contexts. Social exclusion experiences throughout adolescence related to perceived conflict of cultural identities, whereas multicultural peer groups supported perceived compatibility of cultural identities. Findings emphasize the need for complex, multidimensional approaches to study ethnic minorities’ combination of cultural identities.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Jana VietzeORCiDGND, Linda P. JuangORCiDGND, Maja Katharina SchachnerORCiDGND, Harald Werneck
DOI:https://doi.org/10.1080/15283488.2017.1410159
ISSN:1528-3488
ISSN:1532-706X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Identity : an International Journal of Theory and Research
Untertitel (Englisch):exploring relational variation of Turkish-Heritage
Verlag:Routledge, Taylor & Francis Group
Verlagsort:Abingdon
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:18.01.2018
Erscheinungsjahr:2018
Datum der Freischaltung:04.04.2022
Freies Schlagwort / Tag:Cultural identity compatibility; Turkish minority; multicultural; relational identity; social identity complexity
Band:18
Ausgabe:1
Seitenanzahl:17
Erste Seite:60
Letzte Seite:76
Fördernde Institution:Foundation of German Business (Stiftung der Deutschen Wirtschaft)
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department für Inklusionspädagogik
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access / Bronze Open-Access
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY-NC-ND - Namensnennung, nicht kommerziell, keine Bearbeitungen 4.0 International
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.