• Treffer 80 von 1478
Zurück zur Trefferliste

Attracting a new clientele for computer science with a women-only IT degree course

  • A degree course in IT and business administration solely for women (FIW) has been offered since 2009 at the HTW Berlin – University of Applied Sciences. This contribution discusses student motivations for enrolling in such a women only degree course and gives details of our experience over recent years. In particular, the approach to attracting new female students is described and the composition of the intake is discussed. It is shown that the women-only setting together with other factors can attract a new clientele for computer science.

Volltext Dateien herunterladen

  • SHA-512:7c09c80075e4013112d60c4e85cb2bab74912299008bd8931cd42afc2679baadb734530c9e1de6247c0260d3c187f4167f4885330e9113ea7683a81125d18f06

Metadaten exportieren

Metadaten
Verfasserangaben:Juliane SiegerisGND
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-615712
DOI:https://doi.org/10.25932/publishup-61571
ISBN:978-3-86956-548-4
ISSN:1868-0844
ISSN:2191-1940
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch):Hochschuldidaktik Informatik HDI 2021 (Commentarii informaticae didacticae)
Verlag:Universitätsverlag Potsdam
Verlagsort:Potsdam
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:09.11.2023
Erscheinungsjahr:2023
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Veröffentlichende Institution:Universitätsverlag Potsdam
Datum der Freischaltung:24.11.2023
Freies Schlagwort / Tag:Course marketing; Courses for female students; Curricula Development; STEM; Women and IT
Ausgabe:13
Seitenanzahl:14
Erste Seite:157
Letzte Seite:170
RVK - Regensburger Verbundklassifikation:SR 910
Organisationseinheiten:Extern / Extern
DDC-Klassifikation:0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 004 Datenverarbeitung; Informatik
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Universitätsverlag Potsdam
Open Access / Gold Open-Access
Sammlung(en):Universität Potsdam / Schriftenreihen / Commentarii informaticae didacticae (CID) / CID (2023) 13 / Diversität
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.