• Treffer 38 von 254
Zurück zur Trefferliste

Implementation of a Proposal Writing Workshop in the Democratic Republic of Congo

  • Whilst providing a framework for learning and scientific emancipation, a proposal writing training is confronted with various organisational and didactic challenges, which influence the achievement of the set training objectives. Based on observations made during the workshops for proposal writing organised in Kinshasa, Democratic Republic of Congo, as part of the NMT Programme, the article raises two main questions: (a) How could these challenges be overcome and successfully addressed in the training? (b) What is the level of learning outcomes of the participants at the end of the training? The article shows that the success of the training lays in the relevance of the employed training approaches. The use of a participatory approach encouraged constructive exchanges between participants, trainers, and experts, and enabled all participants to finalise coherent projects to apply for national and international funding.

Volltext Dateien herunterladen

  • SHA-512:7b38e740e452bce01b0e4ff2f41dbb47e3e3dac55077ea6180e059ad262301e1f7479b866fb549fdd1b11184eb8a5dbf57a048311e502b4820f134447be4c2b1

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Dieudonné Musa Alokpo
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-493873
DOI:https://doi.org/10.25932/publishup-49387
ISBN:978-3-86956-496-8
ISSN:2192-1075
ISSN:2192-1083
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch):Potsdamer Beiträge zur Hochschulforschung
Untertitel (Englisch):Challenges, Approaches, and Learning Outcomes of the Participants
Verlag:Universitätsverlag Potsdam
Verlagsort:Potsdam
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:25.11.2020
Erscheinungsjahr:2020
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Veröffentlichende Institution:Universitätsverlag Potsdam
Datum der Freischaltung:10.02.2021
Freies Schlagwort / Tag:national multiplication training; participatory didactics; proposal writing
Ausgabe:5
Seitenanzahl:21
Erste Seite:145
Letzte Seite:165
Quelle:Multipliers of Change : Sustainable Capacity Building in Higher Education Leadership and Management / Frank Niedermeier, Xia Qin (Eds.). - Potsdam : Universitätsverlag Potsdam, 2020. - ISBN 978-3-86956-496-8 (Potsdamer Beiträge zur Hochschulforschung ; 5). pp. 145-165
RVK - Regensburger Verbundklassifikation:AL 33000, AL 50000, AL 17300
Organisationseinheiten:Extern / Extern
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Universitätsverlag Potsdam
Open Access / Gold Open-Access
Sammlung(en):Universität Potsdam / Schriftenreihen / Potsdamer Beiträge zur Hochschulforschung, ISSN 2192-1083 / PBHSF (2020) 05
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.