An Overview of the ‘National Multiplication Trainings’ Programme
- The article introduces the efforts exerted to initiate multiplication of the DIES training courses to a wider audience of higher education managers and academics in the target regions. The DIES ‘National Multiplication Trainings’ Programme has supported three cohorts of alumni teams so far to implement national training courses in the area of higher education leadership and management. The article sets the context of this publication and reflects on the main evaluation results of the programme implementation itself.
Verfasserangaben: | Xia Qin, Marcel FaaßGND, Frank NiedermeierORCiD |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:kobv:517-opus4-493344 |
DOI: | https://doi.org/10.25932/publishup-49334 |
ISBN: | 978-3-86956-496-8 |
ISSN: | 2192-1075 |
ISSN: | 2192-1083 |
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch): | Potsdamer Beiträge zur Hochschulforschung |
Verlag: | Universitätsverlag Potsdam |
Verlagsort: | Potsdam |
Publikationstyp: | Wissenschaftlicher Artikel |
Sprache: | Englisch |
Datum der Erstveröffentlichung: | 25.11.2020 |
Erscheinungsjahr: | 2020 |
Veröffentlichende Institution: | Universität Potsdam |
Veröffentlichende Institution: | Universitätsverlag Potsdam |
Datum der Freischaltung: | 09.02.2021 |
Freies Schlagwort / Tag: | alumni work; capacity building; higher education leadership; higher education management; training multiplication |
Ausgabe: | 5 |
Seitenanzahl: | 19 |
Erste Seite: | 17 |
Letzte Seite: | 35 |
Quelle: | Multipliers of Change : Sustainable Capacity Building in Higher Education Leadership and Management / Frank Niedermeier, Xia Qin (Eds.). - Potsdam : Universitätsverlag Potsdam, 2020. - ISBN 978-3-86956-496-8 (Potsdamer Beiträge zur Hochschulforschung ; 5). pp. 17-35 |
RVK - Regensburger Verbundklassifikation: | AL 33000, AL 50000, AL 17300 |
Organisationseinheiten: | Zentrale und wissenschaftliche Einrichtungen / Zentrum für Qualitätsentwicklung in Lehre und Studium (ZfQ) |
DDC-Klassifikation: | 3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung |
Peer Review: | Referiert |
Publikationsweg: | Universitätsverlag Potsdam |
Open Access / Gold Open-Access | |
Sammlung(en): | Universität Potsdam / Schriftenreihen / Potsdamer Beiträge zur Hochschulforschung, ISSN 2192-1083 / PBHSF (2020) 05 |
Lizenz (Deutsch): | CC-BY - Namensnennung 4.0 International |