• Treffer 32 von 36
Zurück zur Trefferliste

MOOCs in Secondary Education

  • Computer science education in German schools is often less than optimal. It is only mandatory in a few of the federal states and there is a lack of qualified teachers. As a MOOC (Massive Open Online Course) provider with a German background, we developed the idea to implement a MOOC addressing pupils in secondary schools to fill this gap. The course targeted high school pupils and enabled them to learn the Python programming language. In 2014, we successfully conducted the first iteration of this MOOC with more than 7000 participants. However, the share of pupils in the course was not quite satisfactory. So we conducted several workshops with teachers to find out why they had not used the course to the extent that we had imagined. The paper at hand explores and discusses the steps we have taken in the following years as a result of these workshops.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Thomas StaubitzORCiDGND, Ralf TeusnerORCiD, Christoph MeinelORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1109/EDUCON.2019.8725138
ISBN:978-1-5386-9506-7
ISSN:2165-9567
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):2019 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)
Untertitel (Englisch):Experiments and Observations from German Classrooms
Verlag:IEEE
Verlagsort:New York
Publikationstyp:Sonstiges
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:30.05.2019
Erscheinungsjahr:2019
Datum der Freischaltung:06.05.2021
Freies Schlagwort / Tag:Java; K-12; MOOC; Programming course; Python; School; Secondary Education; Teamwork
Seitenanzahl:10
Erste Seite:173
Letzte Seite:182
Organisationseinheiten:Digital Engineering Fakultät / Hasso-Plattner-Institut für Digital Engineering GmbH
DDC-Klassifikation:0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.