• Treffer 2 von 4
Zurück zur Trefferliste

Offline-Enabled Web-based E-Learning for Improved User Experience in Africa

  • Web-based E-Learning uses Internet technologies and digital media to deliver education content to learners. Many universities in recent years apply their capacity in producing Massive Open Online Courses (MOOCs). They have been offering MOOCs with an expectation of rendering a comprehensive online apprenticeship. Typically, an online content delivery process requires an Internet connection. However, access to the broadband has never been a readily available resource in many regions. In Africa, poor and no networks are yet predominantly experienced by Internet users, frequently causing offline each moment a digital device disconnect from a network. As a result, a learning process is always disrupted, delayed and terminated in such regions. This paper raises the concern of E-Learning in poor and low bandwidths, in fact, it highlights the needs for an Offline-Enabled mode. The paper also explores technical approaches beamed to enhance the user experience inWeb-based E-Learning, particular in Africa.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Jan RenzORCiDGND, Ahmed Shams, Christoph MeinelORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1109/AFRCON.2017.8095574
ISBN:978-1-5386-2775-4
ISSN:2153-0025
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):2017 IEEE Africon
Verlag:IEEE
Verlagsort:New York
Publikationstyp:Sonstiges
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:07.11.2017
Erscheinungsjahr:2017
Datum der Freischaltung:08.07.2022
Freies Schlagwort / Tag:Bandwidth; E-Learning; Educational Technology; Internet; MOOC; Mobile Learning; Mobiles; Offline-Enabled; Ubiquitous
Seitenanzahl:7
Erste Seite:736
Letzte Seite:742
Organisationseinheiten:Digital Engineering Fakultät / Hasso-Plattner-Institut für Digital Engineering GmbH
DDC-Klassifikation:0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.