Enhancing Completion Rates through Structural and Operational Changes in the Management of Postgraduate Programmes in Kenya’s Public Universities
- During the National Multiplication Training in Kenya in 2018, participants raised concerns about attrition, completion rates and quality of PhD programmes in Kenya’s public universities. This led the authors of this article to further examine the question of PhD completion rates. Available data underlined that PhD students across various disciplines in Kenya’s public universities take unnecessarily long to complete their studies due to a myriad of factors that are related to their supervisors, university guidelines for post-graduate studies, or the students themselves. This article examines inertia areas along the PhD training pathway at three public universities in Kenya and provides suggestions on structural and operational changes universities must make to shorten completion periods.
Verfasserangaben: | Fuchaka WaswaORCiD, Elizabeth AbengaORCiD, Florence Indede |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:kobv:517-opus4-493468 |
DOI: | https://doi.org/10.25932/publishup-49346 |
ISBN: | 978-3-86956-496-8 |
ISSN: | 2192-1075 |
ISSN: | 2192-1083 |
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch): | Potsdamer Beiträge zur Hochschulforschung |
Verlag: | Universitätsverlag Potsdam |
Verlagsort: | Potsdam |
Publikationstyp: | Wissenschaftlicher Artikel |
Sprache: | Englisch |
Datum der Erstveröffentlichung: | 25.11.2020 |
Erscheinungsjahr: | 2020 |
Veröffentlichende Institution: | Universität Potsdam |
Veröffentlichende Institution: | Universitätsverlag Potsdam |
Datum der Freischaltung: | 09.02.2021 |
Freies Schlagwort / Tag: | completion rates; doctoral studies; public universities in Kenya; structural and operational changes |
Ausgabe: | 5 |
Seitenanzahl: | 17 |
Erste Seite: | 85 |
Letzte Seite: | 101 |
Quelle: | Multipliers of Change : Sustainable Capacity Building in Higher Education Leadership and Management / Frank Niedermeier, Xia Qin (Eds.). - Potsdam : Universitätsverlag Potsdam, 2020. - ISBN 978-3-86956-496-8 (Potsdamer Beiträge zur Hochschulforschung ; 5). pp. 85-101 |
RVK - Regensburger Verbundklassifikation: | AL 33000, AL 50000, AL 17300 |
Organisationseinheiten: | Extern / Extern |
DDC-Klassifikation: | 3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung |
Peer Review: | Referiert |
Publikationsweg: | Universitätsverlag Potsdam |
Open Access / Gold Open-Access | |
Sammlung(en): | Universität Potsdam / Schriftenreihen / Potsdamer Beiträge zur Hochschulforschung, ISSN 2192-1083 / PBHSF (2020) 05 |
Lizenz (Deutsch): | CC-BY - Namensnennung 4.0 International |