Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 59 von 64
Zurück zur Trefferliste

Graded Team Assignments in MOOCs

  • The ability to work in teams is an important skill in today's work environments. In MOOCs, however, team work, team tasks, and graded team-based assignments play only a marginal role. To close this gap, we have been exploring ways to integrate graded team-based assignments in MOOCs. Some goals of our work are to determine simple criteria to match teams in a volatile environment and to enable a frictionless online collaboration for the participants within our MOOC platform. The high dropout rates in MOOCs pose particular challenges for team work in this context. By now, we have conducted 15 MOOCs containing graded team-based assignments in a variety of topics. The paper at hand presents a study that aims to establish a solid understanding of the participants in the team tasks. Furthermore, we attempt to determine which team compositions are particularly successful. Finally, we examine how several modifications to our platform's collaborative toolset have affected the dropout rates and performance of the teams.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Thomas StaubitzORCiDGND, Christoph MeinelORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1145/3330430.3333619
ISBN:978-1-4503-6804-9
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):SCALE
Untertitel (Englisch):Effects of Team Composition and Further Factors on Team Dropout Rates and Performance
Verlag:Association for Computing Machinery
Verlagsort:New York
Publikationstyp:Sonstiges
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2019
Erscheinungsjahr:2019
Datum der Freischaltung:21.06.2021
Freies Schlagwort / Tag:MOOCs; Peer Assessment; Project-based learning; Team Assessment; Team-based Learning; Teamwork
Seitenanzahl:10
Organisationseinheiten:Digital Engineering Fakultät / Hasso-Plattner-Institut für Digital Engineering GmbH
DDC-Klassifikation:0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.