• Treffer 88 von 558
Zurück zur Trefferliste

Leadership Training in Malaysia

  • The higher education structure in Malaysia has experienced significant changes since the implementation of the Private Higher Educational Institutions Act of 1996. The unprecedented expansion of the higher education sector and the increasing autonomy conferred to universities have created a huge demand for competent university leadership that supports the development of higher education in Malaysia. This article discusses the very first national multiplication training in Malaysia in 2014 and analyses such out-comes as the identification of good practices for future initiatives and applications in university leadership training.

Volltext Dateien herunterladen

  • SHA-512:c09af1899646208fad50c9b7b7b72f4e317c80256a247b11c274dcafe237d1420585e3c8b6ed31bba512ec323f1af725891502a336ad831047ee72fcdb6d2b42

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Ming Yu ChengORCiD, Duu Sheng OngORCiD, Marzuki MustafaORCiD, Hong Tat EweORCiD
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-493444
DOI:https://doi.org/10.25932/publishup-49344
ISBN:978-3-86956-496-8
ISSN:2192-1075
ISSN:2192-1083
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch):Potsdamer Beiträge zur Hochschulforschung
Untertitel (Englisch):Impact and Implications
Verlag:Universitätsverlag Potsdam
Verlagsort:Potsdam
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:25.11.2020
Erscheinungsjahr:2020
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Veröffentlichende Institution:Universitätsverlag Potsdam
Datum der Freischaltung:09.02.2021
Freies Schlagwort / Tag:higher education; training programme; university leadership in Malaysia; university management
Ausgabe:5
Seitenanzahl:15
Erste Seite:37
Letzte Seite:51
Quelle:Multipliers of Change : Sustainable Capacity Building in Higher Education Leadership and Management / Frank Niedermeier, Xia Qin (Eds.). - Potsdam : Universitätsverlag Potsdam, 2020. - ISBN 978-3-86956-496-8 (Potsdamer Beiträge zur Hochschulforschung ; 5). pp. 37-51
RVK - Regensburger Verbundklassifikation:AL 33000, AL 50000, AL 17300
Organisationseinheiten:Extern / Extern
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Universitätsverlag Potsdam
Open Access / Gold Open-Access
Sammlung(en):Universität Potsdam / Schriftenreihen / Potsdamer Beiträge zur Hochschulforschung, ISSN 2192-1083 / PBHSF (2020) 05
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.