• Treffer 85 von 558
Zurück zur Trefferliste

Enhancing Internationalisation for Peacebuilding among Higher Education Institutions in Post-Conflict Colombia

  • This article collected the results of a qualitative study focused on Colombian Higher Education Institutions’ representatives partaking in the training ‘Internationalisation for Peacebuilding 2018’. The selected Higher Education Institutions and representatives were all located in regions acutely affected by the Colombian armed conflict, now experiencing multifaceted challenges and opportunities in a post-conflict scenario. Interviews with participants of the training were conducted to analyse the skills acquired and to identify possible improvements brought about by the training at the institutions. The article further identifies specific needs of the institutions, to be taken into account for future courses on internationalisation for higher education institutions.

Volltext Dateien herunterladen

  • SHA-512:c2b2ca24fee784f284363bb89d015c1e1f5c44e1a536a0515e272ebdb068c50128126306398b3a7a79e75427bf36cd914250092701a1c28d67773b6b7a3f3c70

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Luisa Fernanda Echeverría KingORCiD, Katherine Acuña PaezORCiD, Carlos Coronado VargasORCiD
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-493500
DOI:https://doi.org/10.25932/publishup-49350
ISBN:978-3-86956-496-8
ISSN:2192-1075
ISSN:2192-1083
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch):Potsdamer Beiträge zur Hochschulforschung
Verlag:Universitätsverlag Potsdam
Verlagsort:Potsdam
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:25.11.2020
Erscheinungsjahr:2020
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Veröffentlichende Institution:Universitätsverlag Potsdam
Datum der Freischaltung:10.02.2021
Freies Schlagwort / Tag:capacity building; international cooperation; internationalisation for higher education; peacebuilding; quality in higher education
Ausgabe:5
Seitenanzahl:19
Erste Seite:103
Letzte Seite:121
Quelle:Multipliers of Change : Sustainable Capacity Building in Higher Education Leadership and Management / Frank Niedermeier, Xia Qin (Eds.). - Potsdam : Universitätsverlag Potsdam, 2020. - ISBN 978-3-86956-496-8 (Potsdamer Beiträge zur Hochschulforschung ; 5). pp. 103-121
RVK - Regensburger Verbundklassifikation:AL 33000, AL 50000, AL 17300
Organisationseinheiten:Extern / Extern
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Universitätsverlag Potsdam
Open Access / Gold Open-Access
Sammlung(en):Universität Potsdam / Schriftenreihen / Potsdamer Beiträge zur Hochschulforschung, ISSN 2192-1083 / PBHSF (2020) 05
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.