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La Vénus de Milo dans l’art contemporain (de 1980 à nos jours) : une icône globalisée

  • This paper aims to analyse the figure of the Venus of Milo in (extreme) contemporary art productions. The reception of this sculpture has already been studied in the past, but without considering the last ten years (2010 – 2020), during which artists like Yinka Shonibare, Fabio Viale, or Daniel Arsham decided to use the Venus for their new productions. The paper also explains how the Venus of Milo became a globalised icon and an inspiration for artists from all over the world.

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Verfasserangaben:Tiphaine Annabelle BesnardORCiD
DOI:https://doi.org/10.34679/thersites.vol13.156
ISSN:2364-7612
Titel des übergeordneten Werks (Französisch):thersites 13: Antiquipop – Chefs d’œuvres revisités
Herausgeber*in(nen):Fabien Bièvre-Perrin, Filippo Carlà-Uhink, Christian Rollinger, Christine Walde
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Französisch
Datum der Erstveröffentlichung:08.11.2021
Erscheinungsjahr:2021
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:11.11.2021
Freies Schlagwort / Tag:Vénus de Milo; art contemporain; icône; réception; sculpture
Band:2021
Ausgabe:13
Erste Seite:84
Letzte Seite:99
Organisationseinheiten:Philosophische Fakultät / Historisches Institut
DDC-Klassifikation:9 Geschichte und Geografie / 90 Geschichte / 900 Geschichte und Geografie
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access / Gold Open-Access
Sammlung(en):Universität Potsdam / Zeitschriften / thersites, ISSN 2364-7612 / thersites Vol. 13
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
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