- Treffer 1 von 1
La Vénus de Milo dans l’art contemporain (de 1980 à nos jours) : une icône globalisée
- This paper aims to analyse the figure of the Venus of Milo in (extreme) contemporary art productions. The reception of this sculpture has already been studied in the past, but without considering the last ten years (2010 – 2020), during which artists like Yinka Shonibare, Fabio Viale, or Daniel Arsham decided to use the Venus for their new productions. The paper also explains how the Venus of Milo became a globalised icon and an inspiration for artists from all over the world.
Verfasserangaben: | Tiphaine Annabelle BesnardORCiD |
---|---|
DOI: | https://doi.org/10.34679/thersites.vol13.156 |
ISSN: | 2364-7612 |
Titel des übergeordneten Werks (Französisch): | thersites 13: Antiquipop – Chefs d’œuvres revisités |
Herausgeber*in(nen): | Fabien Bièvre-Perrin, Filippo Carlà-Uhink, Christian Rollinger, Christine Walde |
Publikationstyp: | Wissenschaftlicher Artikel |
Sprache: | Französisch |
Datum der Erstveröffentlichung: | 08.11.2021 |
Erscheinungsjahr: | 2021 |
Veröffentlichende Institution: | Universität Potsdam |
Datum der Freischaltung: | 11.11.2021 |
Freies Schlagwort / Tag: | Vénus de Milo; art contemporain; icône; réception; sculpture |
Band: | 2021 |
Ausgabe: | 13 |
Erste Seite: | 84 |
Letzte Seite: | 99 |
Organisationseinheiten: | Philosophische Fakultät / Historisches Institut |
DDC-Klassifikation: | 9 Geschichte und Geografie / 90 Geschichte / 900 Geschichte und Geografie |
Peer Review: | Referiert |
Publikationsweg: | Open Access / Gold Open-Access |
Sammlung(en): | Universität Potsdam / Zeitschriften / thersites, ISSN 2364-7612 / thersites Vol. 13 |
Lizenz (Deutsch): | CC-BY - Namensnennung 4.0 International |