• Treffer 1 von 1
Zurück zur Trefferliste

Tracking effects depend on tracking type

  • The aim of the present study was to examine how different types of tracking— between-school streaming, within-school streaming, and course-by-course tracking—shape students’ mathematics self-concept. This was done in an internationally comparative framework using data from the Programme for International Student Assessment (PISA). After controlling for individual and track mean achievement, results indicated that generally for students in course-by-course tracking, high-track students had higher mathematics self-concepts and low-track students had lower mathematics self-concepts. For students in between-school and within-school streaming, the reverse pattern was found. These findings suggest a solution to the ongoing debate about the effects of tracking on students’ academic self-concept and suggest that the reference groups to which students compare themselves differ according to the type of tracking.

Volltext Dateien herunterladen

  • SHA-1: 60f76ae8a207512a6e4f891433be795c47e68f9b

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Anna K. Chmielewski, Hanna DumontORCiDGND, Ulrich Trautwein
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-404052
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):American educational research journal
Untertitel (Englisch):an international comparison of students’ mathematics self-concept
Publikationstyp:Postprint
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:13.03.2018
Erscheinungsjahr:2013
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:27.03.2018
Freies Schlagwort / Tag:academic self-concept; international comparison; reference groups; social comparison; tracking
Band:50
Ausgabe:5
Seitenanzahl:33
Quelle:American Educational Research Journal (2013) Nr. 5, S. 925–957 DOI: 10.3102/0002831213489843
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access
Fördermittelquelle:Sage
Lizenz (Deutsch):License LogoKeine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz
Externe Anmerkung:Bibliographieeintrag der Originalveröffentlichung/Quelle
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.