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Benefits of Mind Wandering for Learning in School Through Its Positive Effects on Creativity

  • There is broad agreement among researchers to view mind wandering as an obstacle to learning because it draws attention away from learning tasks. Accordingly, empirical findings revealed negative correlations between the frequency of mind wandering during learning and various kinds of learning outcomes (e.g., text retention). However, a few studies have indicated positive effects of mind wandering on creativity in real-world learning environments. The present article reviews these studies and highlights potential benefits of mind wandering for learning mediated through creative processes. Furthermore, we propose various ways to promote useful mind wandering and, at the same time, minimize its negative impact on learning.

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Verfasserangaben:Christian GerickeORCiD, Alexander SoemerORCiDGND, Ulrich SchiefeleORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.3389/feduc.2022.774731
ISSN:2504-284X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Frontiers in Education
Verlag:Frontiers Media SA
Verlagsort:Lausanne, Schweiz
Sonstige beteiligte Person(en):David Daniel Preiss, Leire Aperribai, Kamila Urban
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:15.04.2022
Erscheinungsjahr:2022
Datum der Freischaltung:18.04.2023
Freies Schlagwort / Tag:creative problem solving; creativity; divergent thinking; incubation effect; mind wandering; school learning
Band:7
Aufsatznummer:774731
Seitenanzahl:11
Fördernde Institution:Universität Potsdam
Fördernde Institution:Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG)
Fördernummer:PA 2022_002
Fördernummer:Projektnummer 491466077
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer Review:Referiert
Fördermittelquelle:Publikationsfonds der Universität Potsdam
Publikationsweg:Open Access / Gold Open-Access
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
Externe Anmerkung:Zweitveröffentlichung in der Schriftenreihe Zweitveröffentlichungen der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe ; 835
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