Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 6 von 57176
Zurück zur Trefferliste

Age and sex effects in physical fitness components of 108,295 third graders including 515 primary schools and 9 cohorts

  • Children’s physical fitness development and related moderating effects of age and sex are well documented, especially boys’ and girls’ divergence during puberty. The situation might be different during prepuberty. As girls mature approximately two years earlier than boys, we tested a possible convergence of performance with five tests representing four components of physical fitness in a large sample of 108,295 eight-year old third-graders. Within this single prepubertal year of life and irrespective of the test, performance increased linearly with chronological age, and boys outperformed girls to a larger extent in tests requiring muscle mass for successful performance. Tests differed in the magnitude of age effects (gains), but there was no evidence for an interaction between age and sex. Moreover, “physical fitness” of schools correlated at r = 0.48 with their age effect which might imply that "fit schools” promote larger gains; expected secular trends from 2011 to 2019 were replicated.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Thea Heidi FühnerORCiDGND, Urs GranacherORCiDGND, Kathleen GolleORCiDGND, Reinhold KlieglORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1038/s41598-021-97000-4
ISSN:2045-2322
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Scientific Reports
Verlag:Nature Portfolio
Verlagsort:Berlin
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:02.09.2021
Erscheinungsjahr:2021
Datum der Freischaltung:16.05.2022
Band:11
Aufsatznummer:17566 (2021)
Seitenanzahl:13
Erste Seite:1
Letzte Seite:13
Organisationseinheiten:Extern / Extern
Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften
DDC-Klassifikation:5 Naturwissenschaften und Mathematik / 50 Naturwissenschaften / 500 Naturwissenschaften und Mathematik
Peer Review:Referiert
Fördermittelquelle:Publikationsfonds der Universität Potsdam
Publikationsweg:Open Access / Gold Open-Access
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
Externe Anmerkung:Zweitveröffentlichung in der Schriftenreihe Postprints der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe ; 761
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.