The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 61 of 2478
Back to Result List

Effekte von integrativer Führung auf die Datennutzung von Lehrkräften

  • Die vorliegende Studie untersucht die Zusammenhänge zwischen integrativem Schulleitungshandeln, das transformationale und instruktionale Komponenten enthält, und der Nutzungshäufigkeit verschiedener Datenquellen durch Lehrkräfte. Die Ergebnisse eines Strukturgleichungsmodells zeigen, dass integrative Führung direkte und indirekte Zusammenhänge mit der Nutzung verschiedener Datenquellen aufweist. Die Effekte scheinen vorwiegend durch die Kooperationsaktivität der Lehrkräfte vermittelt zu sein.
  • The present article reports the effects of school principals' integrative leadership behavior, including transformational and instructional components, on teachers' data use. Results of a structural equation model indicate significant positive direct and indirect effects on teachers' use of various data. Total effects seem to be mainly mediated by teachers' cooperation activities.

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar Statistics
Metadaten
Author details:Habibe Ercan, Ulrike HartmannORCiDGND, Dirk RichterORCiDGND, Jenny KuschelORCiDGND, Cornelia GräselGND
DOI:https://doi.org/10.31244/dds.2021.01.08
ISSN:0012-0731
ISSN:2699-5379
Title of parent work (German):Die deutsche Schule : DDS : Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis
translated title (English):Data-based school improvement - direct and indirect effects of integrative leadership on teachers' data use
Publisher:Waxmann
Place of publishing:Münster
Publication type:Article
Language:German
Date of first publication:2021/01/01
Publication year:2021
Release date:2024/03/07
Tag:Datennutzung von Lehrkräften; Kooperation; integrative Führung
cooperation; integrative leadership; teachers' data use
Volume:113
Issue:1
Number of pages:16
First page:85
Last Page:100
Organizational units:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Erziehungswissenschaft
DDC classification:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft
3 Sozialwissenschaften / 36 Soziale Probleme, Sozialdienste / 360 Soziale Probleme und Sozialdienste; Verbände
3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer review:Referiert
Publishing method:Open Access / Gold Open-Access
DOAJ gelistet
License (German):License LogoCC-BY-NC-ND - Namensnennung, nicht kommerziell, keine Bearbeitungen 4.0 International
Accept ✔
This website uses technically necessary session cookies. By continuing to use the website, you agree to this. You can find our privacy policy here.