Competences of Undergraduate Computer Science Students
- The paper presents two approaches to the development of a Computer Science Competence Model for the needs of curriculum development and evaluation in Higher Education. A normativetheoretical approach is based on the AKT and ACM/IEEE curriculum and will be used within the recommendations of the German Informatics Society (GI) for the design of CS curricula. An empirically oriented approach refines the categories of the first one with regard to specific subject areas by conducting content analysis on CS curricula of important universities from several countries. The refined model will be used for the needs of students’ e-assessment and subsequent affirmative action of the CS departments.
Verfasserangaben: | Kathrin Bröker, Uwe Kastens, Johannes Magenheim |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:kobv:517-opus4-82613 |
ISSN: | 1868-0844 |
ISSN: | 2191-1940 |
Titel des übergeordneten Werks (Englisch): | KEYCIT 2014 - Key Competencies in Informatics and ICT |
Verlag: | Universitätsverlag Potsdam |
Verlagsort: | Potsdam |
Publikationstyp: | Wissenschaftlicher Artikel |
Sprache: | Englisch |
Erscheinungsjahr: | 2015 |
Veröffentlichende Institution: | Universität Potsdam |
Datum der Freischaltung: | 27.10.2015 |
Freies Schlagwort / Tag: | Competence Measurement; Competences; Computer Science Education; Curriculum Development; Recommendations for CS-Curricula in Higher Education |
Ausgabe: | 7 |
Erste Seite: | 77 |
Letzte Seite: | 96 |
Organisationseinheiten: | Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Informatik und Computational Science |
DDC-Klassifikation: | 0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 004 Datenverarbeitung; Informatik |
Publikationsweg: | Open Access |
Sammlung(en): | Universität Potsdam / Schriftenreihen / Commentarii informaticae didacticae (CID) / CID (2015) 07 |
Universität Potsdam / Schriftenreihen / Commentarii informaticae didacticae (CID) / CID (2015) 07 / Full Papers | |
Lizenz (Deutsch): | Creative Commons - Namensnennung, Nicht kommerziell, Keine Bearbeitung 3.0 Deutschland |