Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 27 von 74
Zurück zur Trefferliste

When your mind skips what your eyes fixate

  • The phenomenon of forced fixations suggests that readers sometimes fixate a word (due to oculomotor constraints) even though they intended to skip it (due to parafoveal cognitive-linguistic processing). We investigate whether this leads readers to look directly at a word but not pay attention to it. We used a gaze-contingent boundary paradigm to dissociate parafoveal and foveal information (e.g., the word phone changed to scarf once the reader's eyes moved to it) and asked questions about the sentence to determine which one the reader encoded. When the word was skipped or fixated only briefly (i.e., up to 100 ms) readers were more likely to report reading the parafoveal than the fixated word, suggesting that there are cases in which readers look directly at a word but their minds ignore it, leading to the illusion of reading something they did not fixate.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Elizabeth Roye SchotterORCiDGND, Mallorie Leinenger, Titus Raban von der MalsburgORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.3758/s13423-017-1356-y
ISSN:1069-9384
ISSN:1531-5320
Pubmed ID:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28766185
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Psychonomic bulletin & review : a journal of the Psychonomic Society
Untertitel (Englisch):how forced fixations lead to comprehension illusions in reading
Verlag:Springer
Verlagsort:New York
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:01.08.2017
Erscheinungsjahr:2017
Datum der Freischaltung:21.09.2021
Freies Schlagwort / Tag:Eye movements and reading; Text comprehension; Word recognition
Band:25
Ausgabe:5
Seitenanzahl:7
Erste Seite:1884
Letzte Seite:1890
Fördernde Institution:Alexander von Humboldt-StiftungAlexander von Humboldt Foundation [Feodor Lynen Research Fellowship]; National Institute of Child Health and Human DevelopmentUnited States Department of Health & Human ServicesNational Institutes of Health (NIH) - USANIH Eunice Kennedy Shriver National Institute of Child Health & Human Development (NICHD) [HD065829]
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Linguistik
DDC-Klassifikation:4 Sprache / 41 Linguistik / 410 Linguistik
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access / Bronze Open-Access
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.