• Treffer 42 von 223
Zurück zur Trefferliste

The closer the better

  • A growing literature has suggested that processing of visual information presented near the hands is facilitated. In this study, we investigated whether the near-hands superiority effect also occurs with the hands moving. In two experiments, participants performed a cyclical bimanual movement task requiring concurrent visual identification of briefly presented letters. For both the static and dynamic hand conditions, the results showed improved letter recognition performance with the hands closer to the stimuli. The finding that the encoding advantage for near-hand stimuli also occurred with the hands moving suggests that the effect is regulated in real time, in accordance with the concept of a bimodal neural system that dynamically updates hand position in external space.

Volltext Dateien herunterladen

  • phr607.pdfeng
    (300KB)

    SHA-1: ecf5ecc6c13502cd9f053586e006002ce9c05774

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Jos J. Adam, Thamar J. H. Bovend'Eerdt, Fleur E. P. van Dooren, Martin H. FischerORCiDGND, Jay PrattORCiD
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-432963
DOI:https://doi.org/10.25932/publishup-43296
ISSN:1866-8364
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch):Postprints der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe
Untertitel (Englisch):hand proximity dynamically affects letter recognition accuracy
Schriftenreihe (Bandnummer):Zweitveröffentlichungen der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe (607)
Publikationstyp:Postprint
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:23.03.2020
Erscheinungsjahr:2012
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:23.03.2020
Freies Schlagwort / Tag:perception and action
Ausgabe:607
Seitenanzahl:8
Erste Seite:1533
Letzte Seite:1538
Quelle:Attention, Perception, & Psychophysics 74 (2012) 1533–1538 DOI: 10.3758/s13414-012-0339-3
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access
Lizenz (Englisch):License LogoCreative Commons - Namensnennung 2.0 Generic
Externe Anmerkung:Bibliographieeintrag der Originalveröffentlichung/Quelle
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.