• Treffer 38 von 86
Zurück zur Trefferliste

Orthography and second language word learning

  • French participants learned English pseudowords either with the orthographic form displayed under the corresponding picture (Audio-Ortho) or without (Audio). In a naming task, pseudowords learned in the Audio-Ortho condition were produced faster and with fewer errors, providing a first piece of evidence that orthographic information facilitates the learning and on-line retrieval of productive vocabulary in a second language. Formant analyses, however, showed that productions from the Audio-Ortho condition were more French-like (i.e., less target-like), a result confirmed by a vowel categorization task performed by native speakers of English. It is argued that novel word learning and pronunciation accuracy should be considered together. (C) 2019 Acoustical Society of America

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Audrey Damaris Bürki-FoschiniORCiDGND, Pauline WelbyORCiD, Melanie Clement, Elsa SpinelliORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1121/1.5094923
ISSN:0001-4966
ISSN:1520-8524
Pubmed ID:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31046311
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):The journal of the Acoustical Society of America
Untertitel (Englisch):Moving beyond "friend or foe?"
Verlag:American Institute of Physics
Verlagsort:Melville
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:15.04.2019
Erscheinungsjahr:2019
Datum der Freischaltung:09.03.2021
Band:145
Ausgabe:4
Seitenanzahl:7
Erste Seite:EL265
Letzte Seite:EL271
Fördernde Institution:University of Potsdam KoUP Cooperation Funding scheme; BQR grant from LPL; Excellence Initiative of Aix-Marseille University (A*MIDEX)French National Research Agency (ANR); [ANR-16-CONV-0002]; [ANR-11-LABX-0036]
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Linguistik
DDC-Klassifikation:4 Sprache / 41 Linguistik / 410 Linguistik
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access / Bronze Open-Access
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.