• Treffer 1 von 5
Zurück zur Trefferliste

Facing the demographic change

  • Digitization and demographic change are enormous challenges for companies. Learning factories as innovative learning places can help prepare older employees for the digital change but must be designed and configured based on their specific learning requirements. To date, however, there are no particular recommendations to ensure effective age-appropriate training of bluecollar workers in learning factories. Therefore, based on a literature review, design characteristics and attributes of learning factories and learning requirements of older employees are presented. Furthermore, didactical recommendations for realizing age-appropriate learning designs in learning factories and a conceptualized scenario are outlined by synthesizing the findings.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Malte TeichmannORCiDGND, André UllrichORCiDGND, David Kotarski, Norbert GronauORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.2139/ssrn.3858716
ISSN:1556-5068
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):SSRN eLibrary / Social Science Research Network
Untertitel (Englisch):recommendations for designing learning factories as age-appropriate teaching-learning environments for older blue-collar workers
Verlag:Social Science Electronic Publ.
Verlagsort:[Erscheinungsort nicht ermittelbar]
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:04.06.2021
Erscheinungsjahr:2021
Datum der Freischaltung:19.09.2023
Freies Schlagwort / Tag:age-appropriate competence development; demographic change; learning environment; learning factory; vocational training
Seitenanzahl:6
Organisationseinheiten:Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften / Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 30 Sozialwissenschaften, Soziologie / 300 Sozialwissenschaften
3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access / Bronze Open-Access
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.