Auger- and photoelectron coincidences of molecular O2 adsorbed on Ag(111)

• The oxygen on Ag(111) system has been investigated with Auger electron-photoelectron coincidence spectroscopy (APECS). The coincidence spectra between O 1s core level photoelectrons and O KLL Auger electrons have been studied together with Ag(3)d/AgM4,5NN coincidences. We also describe the electron-electron coincidence spectrometer setup, CoESCA, consisting of two angle resolved time-of-flight spectrometers at a synchrotron light source. Contributions from molecular oxygen and chemisorbed oxygen are assigned using the coincidence data, conclusions are drawn primarily from the O 1s/O KLL data. The data acquisition and treatment procedure are also outlined. The chemisorbed oxygen species observed are relevant for the catalytic ethylene oxidation.

Verfasserangaben:Fredrik O. L. JohanssonORCiD, Torsten LeitnerGND, Ieva BidermaneORCiD, Artur BornGND, Alexander FöhlischORCiDGND, Svante Svensson, Nils MårtenssonORCiD, Andreas LindbladORCiD
DOI:https://doi.org/10.1016/j.elspec.2022.147174
ISSN:0368-2048
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Journal of electron spectroscopy and related phenomena : the international journal on theoretical and experimental aspects of electron spectroscopy