• Treffer 1 von 5
Zurück zur Trefferliste

Students’ perspective on inclusion

  • The goal of the present study was to analyze how students' attitudes towards inclusive education develop over the course of a school year and how these attitudes relate to students' peer relations. Sixth- and seventh-graders of 44 inclusive classes filled out a questionnaire at two measurement points within one school year to assess attitudes towards inclusive education and peer relations. Applying multilevel regression analyses it turned out that changes in peer relations over time were positively predicted by students' attitudes towards instructional adaptations for students with behaviour difficulties. Further, students with self-perceived behavior difficulties reported lower scores for peer relations compared to students without self-perceived difficulties. Results are discussed with respect to structural factors and individual characteristics affecting inclusive education.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Nadine SpörerORCiDGND, Jenny LenkeitORCiDGND, Stefanie BosseORCiDGND, Anne HartmannGND, Antje EhlertORCiDGND, Michel KniggeORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1016/j.ijer.2020.101641
ISSN:0883-0355
ISSN:2666-3740
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):International journal of educational research
Untertitel (Englisch):Relations of attitudes towards inclusive education and self-perceptions of peer relations
Verlag:Elsevier Science
Verlagsort:Oxford
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:15.07.2020
Erscheinungsjahr:2020
Datum der Freischaltung:30.03.2023
Freies Schlagwort / Tag:attitudes; inclusion; needs; peer relations; special educational; students
Band:103
Aufsatznummer:101641
Seitenanzahl:13
Fördernde Institution:transnational E-RARE grant `CCMCURE (DFG)European Commission [SFB958]; E-RARE [ERL 138397]; Canadian; Institutes for Health ResearchCanadian Institutes of Health Research; (CIHR) [PJT 153000]; the E-RARE grant `CCMCURE
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Grundschulpädagogik
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.