Patterns of gastrointestinal parasitic infections in the bushbuck Tragelaphus scriptus from the Queen Elizabeth National Park, Uganda

• Seasonal, host sex and age-related variations in helminth egg and coccidian oocyst counts were investigated in a naturally infected wild bushbuck (Tragelaphus scriptus) population in Queen Elizabeth National Park, western Uganda from April 2000 to February 2002. The prevalence and mean intensity quantified as the number of eggs and oocysts per gram of faeces were taken as a measure of parasite burdens. Host sex and age-related differences in prevalence values were not found but the overall prevalence of Eimeria sp. was significantly higher during the rainy season, and peak counts were recorded either during or soon after a peak rainfall. A similar trend was observed for Moniezia spp., although the results were marginally not significant. There were also no significant differences in mean intensity values, relative to host sex, age or season.

Verfasserangaben:Ann Apio, Martin PlathORCiD, Torsten WronskiORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1076/JOH2006343
ISSN:0022-149X
Pubmed ID:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16923262