Student internships and employment opportunities after graduation
- Internships during tertiary education have become substantially more common over the past decades in many industrialised countries. This study examines the impact of a voluntary intra-curricular internship experience during university studies on the probability of being invited to a job interview. To estimate a causal relationship, we conducted a randomised field experiment in which we sent 1248 fictitious, but realistic, resumes to real job openings. We find that applicants with internship experience have, on average, a 12.6% higher probability of being invited to a job interview.
Verfasserangaben: | By Stijn Baert, Brecht NeytGND, Thomas SiedlerORCiDGND, Ilse Tobback, Dieter Verhaest |
---|---|
DOI: | https://doi.org/10.1016/j.econedurev.2021.102141 |
ISSN: | 0272-7757 |
Titel des übergeordneten Werks (Englisch): | Economics of education review |
Untertitel (Englisch): | a field experiment |
Verlag: | Elsevier |
Verlagsort: | Oxford |
Publikationstyp: | Wissenschaftlicher Artikel |
Sprache: | Englisch |
Datum der Erstveröffentlichung: | 11.06.2021 |
Erscheinungsjahr: | 2021 |
Datum der Freischaltung: | 16.01.2024 |
Freies Schlagwort / Tag: | field experiment; hiring; human capital; internship; signalling |
Band: | 83 |
Aufsatznummer: | 102141 |
Seitenanzahl: | 11 |
Organisationseinheiten: | Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften |
Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften / Fachgruppe Volkswirtschaftslehre | |
DDC-Klassifikation: | 3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft |
Peer Review: | Referiert |
Publikationsweg: | Open Access / Hybrid Open-Access |
Lizenz (Deutsch): | CC-BY-NC-ND - Namensnennung, nicht kommerziell, keine Bearbeitungen 4.0 International |