• Treffer 1 von 4
Zurück zur Trefferliste

Retention intention and job satisfaction of alternatively certified teachers in their first year of teaching

  • In this study, we investigated retention intention and job satisfaction of 238 first-year alternatively certified (AC) teachers. Drawing on Organizational Socialization Theory, we tested the hypothesis that AC teacher extraversion and perceived school support are positively related to the two variables and mediated by self-efficacy. To test our hypothesis, we applied structural equation modeling. Our results demonstrate that extraversion and perceived social support are positively related to retention intentions and job satisfaction. In addition, self-efficacy serves as a mediator. The findings could help school administrators to better understand how to support and retain AC teachers and thus address teacher shortages.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Eric RichterORCiDGND, Christin LucksnatORCiDGND, Christopher ReddingORCiD, Dirk RichterORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103704
ISSN:0742-051X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Teaching and Teacher Education
Verlag:Elsevier
Verlagsort:Oxford
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:01.06.2022
Erscheinungsjahr:2022
Datum der Freischaltung:03.01.2024
Freies Schlagwort / Tag:Attrition; Job satisfaction; Onboarding; Personality; Second-career teachers; Self-efficacy; Support; Teacher well-being; Turnover
Band:114
Aufsatznummer:103704
Seitenanzahl:11
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Erziehungswissenschaft
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access / Hybrid Open-Access
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.