Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 97 von 2334
Zurück zur Trefferliste

Support from parents, peers, and teachers is differently associated with middle school students’ well-being

  • Parents, peers, and teachers provide a powerful context for school students' well-being. However, a detailed and systematic analysis of how parental, peer, and teacher support relate to students' well-being, measured by the dimensions self-worth, psychological and physical well-being, is still missing. To address this research gap, the following study investigates 733 adolescent German students from grades 7 and 8 (M-age = 13.97, SD = 0.41, 52% girls) with respect to their perceived supportive relationships at home and within the school context. The study considers gender, socioeconomic status, and school form as potential confounders. The results of the structural equation model, analyzed with the statistical software R, indicate that perceived teacher support was positively related to students' self-worth and physical well-being, while peer support was related to psychological well-being. Students who perceived their parents as supportive reported higher well-being with respect to all three dimensions investigated.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Frances HoferichterORCiDGND, Stefan KulakowORCiDGND, Miriam Catrin HufenbachORCiD
DOI:https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.758226
ISSN:1664-1078
Pubmed ID:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34925161
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Frontiers in psychology
Verlag:Frontiers Media
Verlagsort:Lausanne
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:02.12.2021
Erscheinungsjahr:2021
Datum der Freischaltung:12.10.2023
Freies Schlagwort / Tag:middle school students; parents; peers; social support; teachers; well-being
Band:12
Aufsatznummer:758226
Seitenanzahl:12
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access / Gold Open-Access
DOAJ gelistet
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.