• search hit 7 of 10
Back to Result List

Erweitertes Fachwissen für den schulischen Kontext

School meanings related content knowledge for german university teacher

  • Die Entwicklung von Aufgaben zum „Erweiterten Fachwissen für den schulischen Kontext“ für Lehramtsstudierende wird vorgestellt. Die Kriterien für die Erstellung der Aufgaben werden an Beispielaufgaben erläutert. Der Einsatz der Aufgaben in den Übungen zur Vorlesung „Organische Experimentalchemie I“ wird evaluiert und diskutiert.

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar Statistics
Metadaten
Author details:Jolanda HermannsORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1002/ckon.201800024
ISSN:0944-5846
ISSN:1521-3730
Title of parent work (German):Chemie konkret : CHEMKON ; Forum für Unterricht und Didaktik
Subtitle (German):Konzeption und Evaluation von Aufgaben zur Vorlesung „Organische Experimentalchemie I“
Subtitle (English):conception and evaluation of tasks in the seminar “Organic Experimentalchemistry I”
Publisher:Wiley-VCH
Place of publishing:Weinheim
Publication type:Article
Language:German
Date of first publication:2018/08/27
Publication year:2018
Release date:2021/04/15
Tag:German university teacher training; Tasks; school meanings related content knowledge
Volume:26
Issue:1
Number of pages:5
First page:31
Last Page:35
Organizational units:Zentrale und wissenschaftliche Einrichtungen / Zentrum für Lehrerbildung und Bildungsforschung (ZeLB)
DDC classification:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer review:Referiert
Publishing method:Open Access / Bronze Open-Access
Accept ✔
This website uses technically necessary session cookies. By continuing to use the website, you agree to this. You can find our privacy policy here.