• Treffer 5 von 6
Zurück zur Trefferliste

We were thinking too much like adults

  • This mixed-method study addresses the need for a clear conceptualization of the professional reflection element of Lesson Study (LS), a popular collaborative approach to the professional development of teachers. Grounding and re-framing LS's post-lesson discussion in a theoretical framework of critical and collaborative reflection, we analyze the transcripts of four LS groups at German primary schools, focusing on depth of reflection and teachers' trajectories through their reflective practice. The findings show that LS groups differed significantly in the depth and the trajectories of their reflection processes. We consider implications for post-lesson discussions and critical reflection as a LS core skill.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Klara KagerORCiDGND, Anne JurczokORCiDGND, Swantje BolliORCiD, Miriam VockORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103683
ISSN:0742-051X
ISSN:1879-2480
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Teaching and teacher education : an international journal of research and studies
Untertitel (Englisch):Examining the development of teachers' critical and collaborative reflection in lesson study discussions
Verlag:Elsevier
Verlagsort:Amsterdam
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:01.05.2022
Erscheinungsjahr:2022
Datum der Freischaltung:25.01.2023
Freies Schlagwort / Tag:Critical and collaborative; Critical inquiry; Lesson study; Professional development; Teacher learning; reflection
Band:113
Aufsatznummer:103683
Seitenanzahl:13
Fördernde Institution:German Federal Ministry of Education and Research (Bundesministerium fur; Bildung und Forschung, BMBF)
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Erziehungswissenschaft
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access / Hybrid Open-Access
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY-NC-ND - Namensnennung, nicht kommerziell, keine Bearbeitungen 4.0 International
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.