• Treffer 2 von 7
Zurück zur Trefferliste

The Identity Project intervention in Germany

  • We examined whether German adolescents who participated in an adapted 8-week school-based intervention, the Identity Project, reported greater changes in heritage and global identities and perceptions of classroom cultural climate. We used a longitudinal, wait-list control design pooling eight classrooms across the school years of 2018-2019 and 2019-2020. The sample included 195 seventh graders (M-age = 12.35 years, SD =.79, 39% female, 83% of migration background). Findings showed moderate support for more heritage identity exploration and greater perceptions of unequal treatment and critical consciousness climate in the intervention group. There were also important differences across conditions regarding how identity and climate related to adolescent outcomes. We conclude that the Identity Project can be adapted and applied in other cultural contexts such as Germany. It provides a necessary space for adolescents to engage in discussions about diversity, cultural heritage, social inequities, and their relevance to one's identities.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Linda P. JuangORCiDGND, Maja Katharina SchachnerORCiDGND, Sharleen Pevec-ZimmerORCiD, Ursula Elinor MoffittORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1002/cad.20379
ISSN:1534-8687
Pubmed ID:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33108699
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):New directions for child and adolescent development
Untertitel (Englisch):creating a climate for reflection, connection, and adolescent identity development
Verlag:Wiley
Verlagsort:San Fransisco
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:27.10.2020
Erscheinungsjahr:2020
Datum der Freischaltung:30.11.2023
Freies Schlagwort / Tag:Germany; adolescent; diversity climate; identity; intervention; school
Band:173
Seitenanzahl:18
Erste Seite:65
Letzte Seite:82
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department für Inklusionspädagogik
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access / Green Open-Access
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY-NC-ND - Namensnennung, nicht kommerziell, keine Bearbeitungen 4.0 International
Externe Anmerkung:Bibliographieeintrag der Originalveröffentlichung/Quelle
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.