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Sensitive periods in both L1 and L2

  • The keynote article (Mayberry & Kluender, 2017) makes an important contribution to questions concerning the existence and characteristics of sensitive periods in language acquisition. Specifically, by comparing groups of non-native L1 and L2 signers, the authors have been able to ingeniously disentangle the effects of maturation from those of early language exposure. Based on L1 versus L2 contrasts, the paper convincingly argues that L2 learning is a less clear test of sensitive periods. Nevertheless, we believe Mayberry and Kluender underestimate the evidence for maturational factors in L2 learning, especially that coming from recent research.

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Verfasserangaben:João Marques VerissimoORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1017/S1366728918000275
ISSN:1366-7289
ISSN:1469-1841
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Bilingualism : language and cognition
Untertitel (Englisch):Some conceptual and methodological suggestions
Verlag:Cambridge Univ. Press
Verlagsort:New York
Publikationstyp:Sonstiges
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2017
Erscheinungsjahr:2017
Datum der Freischaltung:19.07.2021
Freies Schlagwort / Tag:age of acquisition; bilingualism; critical period for language; language acquisition; sensitive periods
Band:21
Ausgabe:5
Seitenanzahl:2
Erste Seite:932
Letzte Seite:933
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Linguistik
DDC-Klassifikation:4 Sprache / 40 Sprache / 400 Sprache
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access / Bronze Open-Access
Verstanden ✔
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