• Treffer 11 von 11
Zurück zur Trefferliste

Making sense of the world

  • For human infants, the first years after birth are a period of intense exploration-getting to understand their own competencies in interaction with a complex physical and social environment. In contemporary neuroscience, the predictive-processing framework has been proposed as a general working principle of the human brain, the optimization of predictions about the consequences of one's own actions, and sensory inputs from the environment. However, the predictive-processing framework has rarely been applied to infancy research. We argue that a predictive-processing framework may provide a unifying perspective on several phenomena of infant development and learning that may seem unrelated at first sight. These phenomena include statistical learning principles, infants' motor and proprioceptive learning, and infants' basic understanding of their physical and social environment. We discuss how a predictive-processing perspective can advance the understanding of infants' early learning processes in theory, research, and application.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Moritz KösterORCiD, Ezgi KayhanORCiDGND, Miriam LangelohORCiDGND, Stefanie HoehlORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1177/1745691619895071
ISSN:1745-6916
ISSN:1745-6924
Pubmed ID:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32167407
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Perspectives on Psychological Science
Untertitel (Englisch):Infant learning from a predictive processing perspective
Verlag:Sage
Verlagsort:London
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:13.03.2020
Erscheinungsjahr:2020
Datum der Freischaltung:23.04.2024
Freies Schlagwort / Tag:cognition; infant development; neuroscience; perception; social cognition
Band:15
Ausgabe:3
Seitenanzahl:10
Erste Seite:562
Letzte Seite:571
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Peer Review:Referiert
Publikationsweg:Open Access / Hybrid Open-Access
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY-NC - Namensnennung, nicht kommerziell 4.0 International
Externe Anmerkung:Zweitveröffentlichung in der Schriftenreihe Zweitveröffentlichungen der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe ; 864
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.