Tackling uncertain future scenarios with real options

• Real options are widely applied in strategic and operational decision-making, allowing for managerial flexibility in uncertaincontexts. Increased scholarly interest has led to an extensive but fragmented research landscape. We aim to measure andsystematize the research field quantitatively. To achieve this goal, we conduct bibliometric performance analyses and bibliographiccoupling analyses with an in-depth content review. The results of the performance analyses show an increasing interest in realoptions since the beginning of the 2000s and identify the most influential journals and authors. The science mappings reveal sixand seven research clusters over the last two decades. Based on an in-depth analysis of their themes, we develop a researchframework comprising antecedents, application areas, internal and external contingencies, and uncertainty resolution throughreal option valuation or reasoning. We identify several gaps in that framework, which we propose to tackle in future research.

Verfasserangaben:Natalia Gorupec, Nataliia BrehmerORCiD, Victor TiberiusORCiDGND, Sascha KrausORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.2478/ijm-2022-0003
ISSN:1649-248X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):The Irish journal of management