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Tragédie et psychologie

  • His dislike for psychological analysis accompanied Albert Camus throughout his life and had a profound impact on his idea of theatre. Especially in his early years, he sees psychology as the antagonist of the kind of theater that he envisages, the "modern tragedy". In the last decade of his life, Camus worked on the novel "Requiem for a Nun" by William Faulkner, whom he greatly respected, in order to stage it. The confrontation with this work and its highly psychologically driven plot makes Camus virtually give up on his anti-psychological attitude.

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Verfasserangaben:Brigitte SändigGND
DOI:https://doi.org/10.1075/rro.52.1.07san
ISSN:0035-3906
ISSN:1600-0811
Titel des übergeordneten Werks (Französisch):Revue romane : langue et littérature
Untertitel (Englisch):Camus devant le roman de Faulkner Requiem for a Nun
Verlag:Benjamins
Verlagsort:Amsterdam
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:24.04.2017
Erscheinungsjahr:2017
Datum der Freischaltung:18.11.2022
Freies Schlagwort / Tag:Albert; Camus; Requiem for a Nun / Requiem pour une nonne; Theater; William Faulkner; ancient tragedy; psychology
Band:52
Ausgabe:1
Seitenanzahl:10
Erste Seite:70
Letzte Seite:79
Organisationseinheiten:Philosophische Fakultät / Institut für Romanistik
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
4 Sprache / 44 Französisch, romanische Sprachen allgemein / 440 Romanische Sprachen; Französisch
Peer Review:Referiert
Verstanden ✔
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