Who participates in content-focused teacher professional development?
- This study investigates the relationship between teacher quality and teachers’ engagement in professional development (PD) activities using data on 229 German secondary school mathematics teachers. We assessed different aspects of teacher quality (e.g. professional knowledge, instructional quality) using a variety of measures, including standardised tests of teachers’ content knowledge, to determine what characteristics are associated with high participation in PD. The results show that teachers with higher scores for teacher quality variables take part in more content-focused PD than teachers with lower scores for these variables. This suggests that teacher learning may be subject to a Matthew effect, whereby more proficient teachers benefit more from PD than less proficient teachers.
Verfasserangaben: | Eric RichterORCiDGND, Mareike KunterORCiDGND, Alexandra MarxORCiDGND, Dirk RichterORCiDGND |
---|---|
DOI: | https://doi.org/10.3389/feduc.2021.722169 |
ISSN: | 2504-284X |
Titel des übergeordneten Werks (Englisch): | Frontiers in education |
Untertitel (Englisch): | Evidence from a large scale study |
Verlag: | Frontiers Media |
Verlagsort: | Lausanne, Schweiz |
Sonstige beteiligte Person(en): | Eline Vanassche, Jan Elen, Paige K. Evans |
Publikationstyp: | Wissenschaftlicher Artikel |
Sprache: | Englisch |
Datum der Erstveröffentlichung: | 10.08.2021 |
Erscheinungsjahr: | 2021 |
Datum der Freischaltung: | 02.02.2022 |
Freies Schlagwort / Tag: | Matthew effect; content knowledge; continuing education activities; in-service training; professional development; teacher learning; teacher quality |
Ausgabe: | 6 |
Aufsatznummer: | 722169 |
Seitenanzahl: | 10 |
Erste Seite: | 1 |
Letzte Seite: | 10 |
Fördernde Institution: | German Research FoundationGerman Research Foundation (DFG) |
Fördernummer: | BA1461/2-1, BA1461/2-2 |
Organisationseinheiten: | Extern / Extern |
Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Erziehungswissenschaft | |
DDC-Klassifikation: | 3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung |
Peer Review: | Referiert |
Fördermittelquelle: | Publikationsfonds der Universität Potsdam |
Publikationsweg: | Open Access / Gold Open-Access |
Lizenz (Deutsch): | CC-BY - Namensnennung 4.0 International |
Externe Anmerkung: | Zweitveröffentlichung in der Schriftenreihe Postprints der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe ; 739 |