• Treffer 4 von 18
Zurück zur Trefferliste

Who participates in content-focused teacher professional development?

  • This study investigates the relationship between teacher quality and teachers’ engagement in professional development (PD) activities using data on 229 German secondary school mathematics teachers. We assessed different aspects of teacher quality (e.g. professional knowledge, instructional quality) using a variety of measures, including standardised tests of teachers’ content knowledge, to determine what characteristics are associated with high participation in PD. The results show that teachers with higher scores for teacher quality variables take part in more content-focused PD than teachers with lower scores for these variables. This suggests that teacher learning may be subject to a Matthew effect, whereby more proficient teachers benefit more from PD than less proficient teachers.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Eric RichterORCiDGND, Mareike KunterORCiDGND, Alexandra MarxORCiDGND, Dirk RichterORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.3389/feduc.2021.722169
ISSN:2504-284X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Frontiers in education
Untertitel (Englisch):Evidence from a large scale study
Verlag:Frontiers Media
Verlagsort:Lausanne, Schweiz
Sonstige beteiligte Person(en):Eline Vanassche, Jan Elen, Paige K. Evans
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:10.08.2021
Erscheinungsjahr:2021
Datum der Freischaltung:02.02.2022
Freies Schlagwort / Tag:Matthew effect; content knowledge; continuing education activities; in-service training; professional development; teacher learning; teacher quality
Ausgabe:6
Aufsatznummer:722169
Seitenanzahl:10
Erste Seite:1
Letzte Seite:10
Fördernde Institution:German Research FoundationGerman Research Foundation (DFG)
Fördernummer:BA1461/2-1, BA1461/2-2
Organisationseinheiten:Extern / Extern
Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Erziehungswissenschaft
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Peer Review:Referiert
Fördermittelquelle:Publikationsfonds der Universität Potsdam
Publikationsweg:Open Access / Gold Open-Access
Lizenz (Deutsch):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
Externe Anmerkung:Zweitveröffentlichung in der Schriftenreihe Postprints der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe ; 739
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.