• Treffer 1 von 4
Zurück zur Trefferliste

The Effect of Goal-Setting Prompts in a Blended Learning Environment

  • We investigate how inviting students to set task-based goals affects usage of an online learning platform and course performance. We design and implement a randomized field experiment in a large mandatory economics course with blended learning elements. The low-cost treatment induces students to use the online learning system more often, more intensively, and to begin earlier with exam preparation. Treated students perform better in the course than the control group: they are 18.8% (0.20 SD) more likely to pass the exam and earn 6.7% (0.19 SD) more points on the exam. There is no evidence that treated students spend significantly more time, rather they tend to shift to more productive learning methods. The heterogeneity analysis suggests that higher treatment effects are associated with higher levels of behavioral bias but also with poor early course behavior.

Volltext Dateien herunterladen

  • cepa25.pdfeng
    (1383KB)

    SHA-512:219ebd0e80108981087a70f6311466cd6310f0d07378122476b2a5bd321314cb710b56856dd74961472399508e573ab1a74485e6652a1c09fb960bdc78d6bdd1

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Erwin AmannORCiDGND, Sylvi RzepkaGND
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-493476
DOI:https://doi.org/10.25932/publishup-49347
ISSN:2628-653X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):CEPA Discussion Papers
Untertitel (Englisch):Evidence from a Field Experiment
Schriftenreihe (Bandnummer):CEPA Discussion Papers (25)
Publikationstyp:Arbeitspapier
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:10.02.2021
Erscheinungsjahr:2021
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:10.02.2021
Freies Schlagwort / Tag:behavioral economics; blended learning; goal-setting; natural field experiment
Ausgabe:25
Seitenanzahl:22, vi
Anmerkungen:
The trial is registered in the AEA RCT registry, RCT ID AEARCTR-28790 (https://doi.org/10.1257/rct.2928-1.0).
RVK - Regensburger Verbundklassifikation:QB 300, QC 010, CW 2000
Organisationseinheiten:Extern / Extern
Zentrale und wissenschaftliche Einrichtungen / Center for Economic Policy Analysis (CEPA)
Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften / Fachgruppe Volkswirtschaftslehre
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft
JEL-Klassifikation:C Mathematical and Quantitative Methods / C9 Design of Experiments / C93 Field Experiments
D Microeconomics / D9 Intertemporal Choice and Growth / D91 Intertemporal Consumer Choice; Life Cycle Models and Saving
I Health, Education, and Welfare / I2 Education and Research Insititutions / I21 Analysis of Education
I Health, Education, and Welfare / I2 Education and Research Insititutions / I23 Higher Education Research Institutions (Updated!)
Peer Review:Nicht referiert
Publikationsweg:Open Access / Bronze Open-Access
Lizenz (Deutsch):License LogoKeine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.