• search hit 7 of 1081
Back to Result List

Artificial intelligence and education: Addressing the variability in learners’ emotion and motivation with adaptive teaching assistants

  • One of the main challenges of education in modern societies is to effectively address the variability of students in academic learning settings. Students vary in terms of their individual learning preconditions, such as achievement and preknowledge, but also motivation and emotion. Teachers, in turn, have limited resources to provide each learner with individually tailored instruction. This research overview reviews research on artificially intelligent teaching assistants and their role in providing adaptive learning opportunities in relation to learners’ heterogeneous individual learning preconditions in the field of motivation and emotion.
  • Eine zentrale Herausforderung für Lern- und Bildungsprozesse in modernen Gesellschaften ist es, die Heterogenität von Lernenden in den Blick zu nehmen und effektiv auf ihre individuellen Bedürfnisse bei der Wissensvermittlung einzugehen. Schüler*innen unterscheiden sich in ihren individuellen Lernmerkmalen, beispielsweise in ihrer Leistungsfähigkeit, ihrem Vorwissen, aber auch in ihrer Lernmotivation und ihren lernrelevanten Emotionen. Lehrkräfte haben häufig nur limitierte Ressourcen zur Verfügung, um allen Lernenden optimal auf ihre individuellen Bedarfe zugeschnittene Lerngelegenheiten zu bieten. Der vorliegende Beitrag befasst sich vor diesem Hintergrund mit künstlich intelligenten Lernbegleitern und ihrer Bedeutung für die Entwicklung adaptiver Lerngelegenheiten, die unterschiedliche Voraussetzungen und Bedürfnisse von Lernenden im Bereich Motivation und Emotion berücksichtigen.

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar Statistics
Metadaten
Author details:Rebecca LazaridesORCiDGND, Johann ChevalèreORCiD
DOI:https://doi.org/10.13109/buer.2021.74.3.264
ISSN:0006-2456
ISSN:2194-3834
Title of parent work (German):Bildung und Erziehung
Publisher:Vandenhoeck & Ruprecht
Publication type:Article
Language:English
Date of first publication:2021/08/01
Publication year:2021
Release date:2024/07/04
Tag:Lernroboter; individualisiertes Unterrichten; intelligente tutorielle Systeme; motivational-affektive Lernentwicklung
individualized instruction; intelligent tutoring systems; motivational-affective learning processes; social robots
Volume:74
Issue:3
Number of pages:16
First page:264
Last Page:279
Organizational units:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften / Department Erziehungswissenschaft
Peer review:Referiert
License (German):License LogoKeine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz
Accept ✔
This website uses technically necessary session cookies. By continuing to use the website, you agree to this. You can find our privacy policy here.