Considerations for the Design of Computing Curricula
- This paper originated from discussions about the need for important changes in the curriculum for Computing including two focus group meetings at IFIP conferences over the last two years. The paper examines how recent developments in curriculum, together with insights from curriculum thinking in other subject areas, especially mathematics and science, can inform curriculum design for Computing. The analysis presented in the paper provides insights into the complexity of curriculum design as well as identifying important constraints and considerations for the ongoing development of a vision and framework for a Computing curriculum.
Verfasserangaben: | Mary Webb |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:kobv:517-opus4-82723 |
ISSN: | 1868-0844 |
ISSN: | 2191-1940 |
Titel des übergeordneten Werks (Englisch): | KEYCIT 2014 - Key Competencies in Informatics and ICT |
Verlag: | Universitätsverlag Potsdam |
Verlagsort: | Potsdam |
Publikationstyp: | Wissenschaftlicher Artikel |
Sprache: | Englisch |
Erscheinungsjahr: | 2015 |
Veröffentlichende Institution: | Universität Potsdam |
Datum der Freischaltung: | 27.10.2015 |
Freies Schlagwort / Tag: | Computer Science; Curriculum; Informatics; curriculum theory |
Ausgabe: | 7 |
Erste Seite: | 267 |
Letzte Seite: | 283 |
Organisationseinheiten: | Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Informatik und Computational Science |
DDC-Klassifikation: | 0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 004 Datenverarbeitung; Informatik |
Publikationsweg: | Open Access |
Sammlung(en): | Universität Potsdam / Schriftenreihen / Commentarii informaticae didacticae (CID) / CID (2015) 07 |
Universität Potsdam / Schriftenreihen / Commentarii informaticae didacticae (CID) / CID (2015) 07 / Full Papers | |
Lizenz (Deutsch): | Creative Commons - Namensnennung, Nicht kommerziell, Keine Bearbeitung 3.0 Deutschland |