Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 1 von 22
Zurück zur Trefferliste

Implementation and Evaluation of Digital E-Lecture Annotation in Learning Groups to Foster Active Learning

  • The use of video lectures in distance learning involves the two major problems of searchability and active user participation. In this paper, we promote the implementation and usage of a collaborative educational video annotation functionality to overcome these two challenges. Different use cases and requirements, as well as details of the implementation, are explained. Furthermore, we suggest more improvements to foster a culture of participation and an algorithm for the extraction of semantic data. Finally, evaluations in the form of user tests and questionnaires in a MOOC setting are presented. The results of the evaluation are promising, as they indicate not only that students perceive it as useful, but also that the learning effectiveness increases. The combination of personal lecture video annotations with a semantic topic map was also evaluated positively and will thus be investigated further, as will the implementation in a MOOC context.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Franka Grünewald, Christoph MeinelORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1109/TLT.2015.2396042
ISSN:1939-1382
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):IEEE transactions on learning technologies
Verlag:Inst. of Electr. and Electronics Engineers
Verlagsort:Los Alamitos
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2015
Erscheinungsjahr:2015
Datum der Freischaltung:27.03.2017
Freies Schlagwort / Tag:collaborative learning; eLectures; tele-teaching; video annotation
Band:8
Ausgabe:3
Seitenanzahl:13
Erste Seite:286
Letzte Seite:298
Organisationseinheiten:Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Informatik und Computational Science
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Informatik
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.