Assignments, curriculum framework and background information as the base of developing lessons
- 1. What are the general strengths of the assignments? 2. Structure of the assignment 3. Resources of the assignment 4. Fostering self-expression 5. How could you improve the assignment? 6. Lack of specific examples 7. Not relating the issue to the students 8. Language Problems 9. Infeasibility to adaptation 10. In what ways was the additional information useful ? How could this be improved? 11. Was the framework useful for you and in what way? 12. In what ways did the assignments reflect the steps identified in the framework?
Verfasserangaben: | Kezban Altuntaş, Pinar Akçay, Suzanne Kools, Richard Schnabel |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:kobv:517-opus-65877 |
ISSN: | 2194-1599 |
ISSN: | 2194-1602 |
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch): | Potsdamer geographische Praxis |
Verlag: | Universitätsverlag Potsdam |
Verlagsort: | Potsdam |
Publikationstyp: | Wissenschaftlicher Artikel |
Sprache: | Englisch |
Erscheinungsjahr: | 2012 |
Veröffentlichende Institution: | Universität Potsdam |
Datum der Freischaltung: | 13.06.2013 |
Freies Schlagwort / Tag: | Curriculum Framework; Europäische Werteerziehung; Familie; Lehrevaluation; Studierendenaustausch; Unterrichtseinheiten European values education; Family; curriculum framework; lesson evaluation; student exchange; teaching units |
Ausgabe: | 1 |
Erste Seite: | 93 |
Letzte Seite: | 98 |
Quelle: | Universität Potsdam / Schriftenreihen / Potsdamer Geographische Praxis, ISSN 2194-1602 / 1 (2012) / S. 93-98 |
RVK - Regensburger Verbundklassifikation: | DV 3000 |
RVK - Regensburger Verbundklassifikation: | RB 10865 |
RVK - Regensburger Verbundklassifikation: | BU 1810 |
Organisationseinheiten: | Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Umweltwissenschaften und Geographie |
DDC-Klassifikation: | 3 Sozialwissenschaften / 30 Sozialwissenschaften, Soziologie / 300 Sozialwissenschaften |
Sammlung(en): | Universität Potsdam / Schriftenreihen / Potsdamer Geographische Praxis, ISSN 2194-1602 / PGP (2012) 1 |
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation: | Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät / Institut für Geographie |
Lizenz (Deutsch): | Keine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz |
Externe Anmerkung: | In Printform erschienen im Universitätsverlag Potsdam: Teaching about the religious values of Europeans : critical reflections from the second student exchange of the EVE-project / Anke Uhlenwinkel (Ed.). - Potsdam : Universitätsverlag Potsdam, 2012. - 109 S. : graph. Darst., Kt. ISBN 978-3-86956-175-2 ISSN (print) 2194-1599 ISSN (online) 2194-1602 --> bestellen |