• Treffer 42 von 840
Zurück zur Trefferliste

Transfer in artificial grammar learning : the role of repetition information

  • In this article, the authors report 2 experiments that investigated the sources of information used in transfer and nontransfer tasks in artificial grammar learning. Multiple regression analyses indicated that 2 types of information about repeating elements were crucial for performance in both tasks: information about the repetition of adjacent elements and information about repetition of elements in the whole item. Similarity of test items to specific training items and chunk information influenced participants' judgments only in nontransfer tasks

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Anja Lotz, Annette Kinder
URL:http://www.apa.org/pubs/journals/xlm/
DOI:https://doi.org/10.1037/0278-7393.32.4.707
ISSN:0278-7393
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2006
Erscheinungsjahr:2006
Datum der Freischaltung:25.03.2017
Quelle:Journal of experimental psychology / learning, memory, and cognition. - ISSN 0278-7393. - 32 (2006), 4, S. 707 - 715
Organisationseinheiten:Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Kognitionswissenschaften / Department Psychologie
Peer Review:Referiert
Name der Einrichtung zum Zeitpunkt der Publikation:Humanwissenschaftliche Fakultät / Institut für Psychologie
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.